HOE OVERLEEF JE DE FITNESS? #TESTOSTERZONE

22 april 2018

HOE OVERLEEF JE DE FITNESS? #TESTOSTERZONE

Vooral… hoe ga je er mee om?

Legging of short. CHECK. Koptelefoon. CHECK. Handdoek. CHECK. Bang verlegen hartje… DUBBEL CHECK. Herken je dit? Ok goed, IK OOK! Elke keer wanneer ik een onbekende fitness binnenkom, voel ik mij omvergeblazen. Toestellen die je niet kent, gewichten die je niet vindt en dan is er nog die ene hoek waar alle patsers staan te trainen a.k.a. de TESTOSTERZONE.

Wat als je je draai niet kan vinden en je onzeker blijft, ook nadat je eigenlijk wel weet wat de afspraken zijn en hoe het er in je gymaan toe gaat? Hier zijn 4 dingen die je zullen helpen om te gaan met de TESTOSTERZONE, zodat je zelfzeker en kwalitatief je workout kan afwerken.

1. TRAIN THUIS

Weet dat je echt wel een goede training kan afwerken in je eigen tuin, garage of living. Er bestaan genoeg oefeningen zonder materiaal om te doen. Zo spaar je een fitness abonnement uit en verlies je geen tijd om naar de fitness te gaan.

2. KEN JE BASISOEFENINGEN EN TOESTELLEN

Google er op los! Koen en ik zullen op ons YouTube kanaal een aantal oefeningen en technieken uitleggen, maar ga zeker ook zelf op zoek naar verschillende varianten en bewegingen. Hier is alvast een korte lijst met oefeningen en toestellen die iedereen zou moeten kennen:

  • Squat met losse gewichten (Barbell) of aan een Smith Machine
  • Deadlift, (Bulgarian, Romanian…)
  • Leg Press
  • Hip Thrust
  • Kettlebell Swing
  • Nordic Hamstrings
  • Bench Press
  • Bench Pull
  • Biceps/Triceps Curl
  • Deadbug
  • Superman/Wonderwoman
  • Back Extension
  • To be continued

3. BEREID JE VOOR

Plan op voorhand je maandelijkse activiteit, wekelijkse trainingen en soort workout van de dag. Zo weet je steeds wat je te doen staat en moet je niet op het moment zelf nog nadenken over de oefeningen die je gaat doen. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan zeker al eens de Engelse FITFAQS die hier over gaat of kijk eens rond op website. Ik schrijf of praat regelmatig weleens over ‘planning is key’! 

4. TRAIN SAMEN

Samen trainen is goed voor je motivatie en zelfvertrouwen. Zo kan je afwisselen met het uitvoeren van de oefening, zonder dat je te veel rust neemt. Jij rust wanneer jouw trainingspartner aan het afzien is en omgekeerd. Geef elkaar af en toe feedback over de uitvoering en probeer van elkaar te leren! Samen sterker en beter dus en oh, als je echt zit te knoeien… dan is het tenminste met twee en hoef je je niet te schamen. Je houdt er waarschijnlijk een goed verhaal en de slappe lach aan over! Buikspieroefening CHECK!

5. GELOOF IN JEZELF

Jup, YOU GOT THIS!

Willen jullie graag uitleg over een oefening? Is er een beweging die je totaal niet begrijpt? Stuur dan zeker jouw FITFAQS door naar contact@fitfaqs.be en dan leggen wij ze voor je uit!

Stay active and keep working out.

Inge

HOE OVERLEEF JE DE FITNESS? #TESTOSTERZONE
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x